Yerel Haberler - 18.01.2026 - 14:00
ANKARA – BHA
Dünya sıralamasında 112. sırada yer alan 23 yaşındaki milli sporcu, Melbourne’de düzenlenen turnuvanın tek kadınlar ilk turunda turnuvanın 11 numaralı seribaşı Alexandrova ile karşı karşıya geldi.
Geçtiğimiz yıl Wimbledon’da üçüncü turda mağlup olduğu rakibine karşı bu kez etkili bir performans sergileyen Zeynep, ilk sette 5-2 geriye düşmesine ve iki set puanı vermesine rağmen oyunu bırakmadı. Kritik anlarda direnç gösteren milli tenisçi, ilk seti 7-5 kazanmayı başardı.
İkinci sete servis kırarak başlayan Zeynep Sönmez, 3-1 öne geçmesine karşın Alexandrova’nın üst üste aldığı oyunlarla seti 6-4 kaybetti ve mücadele final setine taşındı.
Final setine 3-0 geride başlayan Zeynep, yaklaşık 15 dakika süren altıncı oyunun ardından skoru eşitledi. Karşılıklı servis kırmalarının ardından 5-4 öne geçen milli tenisçi, dördüncü maç puanını değerlendirerek seti 6-4, toplamda ise 2 saat 37 dakika süren karşılaşmayı 2-1 kazandı.
Bu sonuçla Zeynep Sönmez, Avustralya Açık ana tablosunda teklerde maç kazanan ilk Türk kadın tenisçi olarak tarihe geçti. Milli sporcu, ikinci turda Macar Anna Bondar ile ABD’li Elizabeth Mandlik arasındaki eşleşmenin galibiyle karşılaşacak.
Yerel Haberler Kars’ta hayvancılığa güç katacak proje
Yerel Haberler MTÜ Tıp Fakültesi ilk mezunlarını verdi
Yerel Haberler Meteoroloji’den Güneydoğu Anadolu için toz taşınımı uyarısı
Yerel Haberler Kaymakam Demirtaş’tan demiryolu şantiyesine inceleme
Yerel Haberler Artvin Ticaret Borsası Heyeti, çay fabrikasını inceledi
Yerel Haberler Kremlin’den akaryakıt açıklaması: Gerekli adımlar atılıyor
Yasal Uyarı : Kaynak gösterilerek dahi abone olmadan kısmen veya tamamen kullanılamaz... Birlik Haber Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır - 2021