Seyhan Belediyesi’nde işçilerden zam teklifine ve ödenmeyen alacaklara tepki

Yerel Haberler - 24.02.2026 - 0:00

ADANA – BHA 

DİSK Genel-İş Adana 1 No'lu Şube Başkanı Ersoy Kalik, yaptığı açıklamada toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde son aşamaya gelindiğini belirtti. Kalik, belediye tarafından sunulan yüzde 3 oranındaki zam teklifinin 24 aylık dönemi kapsadığını ifade etti.

Açıklamada, belediyeye bağlı Seyhan İmar AŞ çalışanlarının Mart 2024’ten itibaren mesai ve sosyal hak ödemelerini, Ocak 2025’ten bu yana ise maaşlarını tam olarak alamadıkları öne sürüldü. Biriken alacakların 24 ay taksitlendirilmesine yönelik teklifin de işçiler tarafından kabul edilmediği belirtildi.

Sendika temsilcileri, bazı çalışanların birikmiş alacaklarının 150 bin ila 350 bin lira arasında değiştiğini aktardı. İşçiler, alacakların kısa sürede ödenmesini ve yeni TİS’te ücret artışlarının enflasyon karşısında korunmasını talep etti.

Eylem sırasında çeşitli sloganlar atılırken, sendika yetkilileri sürecin yasal çerçevede takip edileceğini bildirdi.

Belediye yönetiminden konuya ilişkin henüz resmi bir açıklama yapılmadı.

Yerel Haberler YKS’de kimlik engeline geçit verilmedi

Yerel Haberler AK Parti’den 12. Yargı Paketi: 30 maddelik teklif TBMM’ye sunuldu

Yerel Haberler Başkan Taşkın’dan Prof. Dr. Sezai Yılmaz’a ziyaret

Yerel Haberler AKK toplumsal şiddete yönelik düzenlenen panele ev sahipliği yaptı

Yerel Haberler Giresun’da film kaplı dolmuşlara denetim

Yerel Haberler Nüfus ve Vatandaşlık İşleri’nden ehliyet sahiplerine önemli uyarı

Yerel Haberler İki haftalık uyuşturucu operasyonlarında binlerce şüpheliye işlem

Yerel Haberler Ankara Üniversitesi Rektörü, Beypazarı Meslek Yüksekokulu’nu ziyaret etti

Yerel Haberler Dünya Kupası’nda yeni gün heyecanı: 5 kritik mücadele oynanacak

Yerel Haberler Elazığ’da köy camisine saldıran şahıs Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’ne sevk edildi

Yasal Uyarı : Kaynak gösterilerek dahi abone olmadan kısmen veya tamamen kullanılamaz... Birlik Haber Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır - 2021