Yerel Haberler - 24.02.2026 - 0:00
ADANA – BHA
DİSK Genel-İş Adana 1 No'lu Şube Başkanı Ersoy Kalik, yaptığı açıklamada toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde son aşamaya gelindiğini belirtti. Kalik, belediye tarafından sunulan yüzde 3 oranındaki zam teklifinin 24 aylık dönemi kapsadığını ifade etti.
Açıklamada, belediyeye bağlı Seyhan İmar AŞ çalışanlarının Mart 2024’ten itibaren mesai ve sosyal hak ödemelerini, Ocak 2025’ten bu yana ise maaşlarını tam olarak alamadıkları öne sürüldü. Biriken alacakların 24 ay taksitlendirilmesine yönelik teklifin de işçiler tarafından kabul edilmediği belirtildi.
Sendika temsilcileri, bazı çalışanların birikmiş alacaklarının 150 bin ila 350 bin lira arasında değiştiğini aktardı. İşçiler, alacakların kısa sürede ödenmesini ve yeni TİS’te ücret artışlarının enflasyon karşısında korunmasını talep etti.
Eylem sırasında çeşitli sloganlar atılırken, sendika yetkilileri sürecin yasal çerçevede takip edileceğini bildirdi.
Belediye yönetiminden konuya ilişkin henüz resmi bir açıklama yapılmadı.
Yerel Haberler YKS’de kimlik engeline geçit verilmedi
Yerel Haberler Başkan Taşkın’dan Prof. Dr. Sezai Yılmaz’a ziyaret
Yerel Haberler Giresun’da film kaplı dolmuşlara denetim
Yasal Uyarı : Kaynak gösterilerek dahi abone olmadan kısmen veya tamamen kullanılamaz... Birlik Haber Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır - 2021