Aksaray Haberleri - 27.02.2016 - 18:04
Yeni düzenlemeyle İşbaşı Eğitim Programı’ndan 15 yaşını dolduran herkes yararlanabilecek. Programa katılanlara günlük 50 lira, aylık ise 1300 lira asgari ücret ödenecek. İŞKUR tarafından işsizlikle mücadele kapsamında uygulanan İşbaşı Eğitim Programı’nın süresi, yapılan mevzuat düzenlemesiyle 6 aydan 1 yıla çıkartıldı. Geçen yıl 159 bin kişinin faydalandığı İşbaşı Eğitim Programı’ndan, bu yıl en az 200 bin kişinin yararlanması bekleniyor. 15 yaşını dolduran herkesin başvurabileceği programda günlük 50 lira, aylık ise 1300 lira asgari ücret ödenecek. Öğrencilerin programa başvurmaları halinde ise kredi ve burslarında ise herhangi bir kesinti olmayacak. 9 SORUDA İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI 1- Programa kimler katılabilir? ∂ 15 yaşını tamamlamış olanlar (Lise ve üniversite öğrencileri de katılabiliyor). ∂ İşverenin bir ve ikinci derece akrabası veya eşi olmayanlar. ∂ Emekli olmayanlar (Dul yetim ve engelli aylığı alanlar hariç). ∂ Program öncesindeki 3 aylık dönemde o iş yerinde çalışmayanlar. 2- İşsizler nasıl başvurur? ∂ Programa İŞKUR hizmet merkezlerinden ya da ‘iskur.gov.tr’ adresinden başvuru yapılabiliyor. 3- Programdan hangi işverenler yararlanabilir? ∂ 4A’lı en az 2 kişi çalıştıranlar. ∂ Kuruma kayıtlı işverenler, STK’lar, noterler ve kamu payının yüzde 50 altındaki iktisadi teşekküller. 4- İşverenler nasıl başvurur? ∂ İş ve meslek danışmanları aracılığı ile ya da doğrudan İŞKUR’a giderek taleplerini iletebilirler. 5- Katılımcı nasıl belirleniyor? ∂ İşverenler programa katılacak kişileri seçebildiği gibi İŞKUR da işsizleri firmalara yönlendiriyor. 6- Katılımcılar kaç lira alıyor? ∂ Katılımcılara günlük 50 liradan ayda net 1.300 lira ödeniyor. Üniversite öğrencileri program süresince burs ve kredilerini de alabiliyor. GSS primleri de ödeniyor. 7- İşveren ne kazanıyor? ∂ İşverenler aradıkları elemana işi öğreterek sahip olabiliyor. Herhangi bir maddi yükümlülüğü olmadığı gibi parayı devlet ödüyor. 8- İşverene teşvik var mı? ∂ İşverenler programı bitiren ve 18-29 yaş arası işsizleri 3 ay içinde istihdam ederlerse, çalışanın işveren primi İŞKUR tarafından ödeniyor. Bu süre imalat sanayinde 42, diğerlerinde 30 ay olacak. ∂ 30 yaşından büyüklerin istihdam edilmesi durumunda ise katılımcının 30 aya kadar sigorta primini İŞKUR ödüyor. ∂ İşveren bu kursiyerlere ayrıca aylık brüt asgari ücretin yarısını geçmeyen fiili ödeme yaparsa vergiden düşebiliyor. 9- İşveren kaç kişi alabilir? ∂ İşveren kurs sonunda katılımcıların yarısını alacağını taahhüt ederse çalışan sayısının en fazla yüzde 30’una kadar eleman talep edebiliyor. Eğer bu taahhüt verilmemişse 2 ile 10 arasında çalışanı olanlar 1, 11 ve üzerinde çalışanı olanlar ise çalışan sigortalı sayısının 10’da 1’i kadar katılımcı talep edebiliyor.
Aksaray Haberleri Balıkesir Edremit E87 Karayolu’nda Trafik Kazası: 2 Araç Çarpıştı, Sıkışan Sürücü Kurtarıldı
Aksaray Haberleri Türkiye’nin altın üretimi dünya sıralamasında: 2025’te 28 ton üretildi
Aksaray Haberleri COP31’e uluslararası medyadan yoğun ilgi: 190’dan fazla ülkeden 4 bin gazeteci iklim eylemi için Antalya’da
Aksaray Haberleri Cafer Mahiroğlu soruşturmasında yeni gelişme: 7 gözaltı
Aksaray Haberleri RTÜK’ten İzmir’deki fabrika patlamasına ilişkin yayın yasağı kararı
Aksaray Haberleri Cumhurbaşkanı Erdoğan, Apple yöneticisi Tim Cook’u kabul etti
Aksaray Haberleri Kent konseylerinde ortak akıl ve şeffaflık için yeni program önerildi
Aksaray Haberleri Düzce’de spor basınına 30 yıllık emek ödülü
Yasal Uyarı : Kaynak gösterilerek dahi abone olmadan kısmen veya tamamen kullanılamaz... Birlik Haber Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır - 2021