Türkiye ile Suudi Arabistan arasında 2 milyar dolarlık enerji yatırımı anlaşması imzalandı

Yerel Haberler - 03.02.2026 - 18:32

ANKARA-BHA

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’da Suudi Arabistan Enerji Bakanı Abdulaziz bin Selman Al-Suud ile yenilenebilir enerji santrali projelerine yönelik hükümetlerarası anlaşmaya imza attı.

Güneş enerjisi projeleri ilk aşamada başlıyor

İmza töreninin ardından açıklamalarda bulunan Bakan Bayraktar, anlaşmanın ilk aşamasında toplam 2 bin megavatlık güneş enerjisi projelerinin yer aldığını bildirdi. Projelerin, yenilenebilir enerji alanında iki ülke arasındaki iş birliğini güçlendirmesi hedefleniyor.

Yatırımın toplam büyüklüğü 2 milyar dolar

Bayraktar, imzalanan anlaşmanın toplam yatırım tutarının 2 milyar dolar olduğunu belirterek, söz konusu projelerin enerji alanında uzun vadeli bir ortaklığın parçası olarak planlandığını ifade etti. Anlaşmanın, iki ülke arasında enerji yatırımları ve yenilenebilir kaynaklara yönelik çalışmalara zemin oluşturması öngörülüyor.

Yerel Haberler YKS’de kimlik engeline geçit verilmedi

Yerel Haberler AK Parti’den 12. Yargı Paketi: 30 maddelik teklif TBMM’ye sunuldu

Yerel Haberler Başkan Taşkın’dan Prof. Dr. Sezai Yılmaz’a ziyaret

Yerel Haberler AKK toplumsal şiddete yönelik düzenlenen panele ev sahipliği yaptı

Yerel Haberler Giresun’da film kaplı dolmuşlara denetim

Yerel Haberler Nüfus ve Vatandaşlık İşleri’nden ehliyet sahiplerine önemli uyarı

Yerel Haberler İki haftalık uyuşturucu operasyonlarında binlerce şüpheliye işlem

Yerel Haberler Ankara Üniversitesi Rektörü, Beypazarı Meslek Yüksekokulu’nu ziyaret etti

Yerel Haberler Dünya Kupası’nda yeni gün heyecanı: 5 kritik mücadele oynanacak

Yerel Haberler Elazığ’da köy camisine saldıran şahıs Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’ne sevk edildi

Yasal Uyarı : Kaynak gösterilerek dahi abone olmadan kısmen veya tamamen kullanılamaz... Birlik Haber Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır - 2021