Sosyal abonman uygulamasını ilk 2 günde 28 bin 538 kişi kullandı

Yerel Haberler - 03.02.2026 - 0:00

ANKARA – BHA

Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) tarafından sosyal yardım alan vatandaşlar için hayata geçirilen ücretsiz ulaşım desteği Sosyal Abonman uygulaması, 1 Şubat 2026 itibarıyla başladı. Yoğun ilgi gören uygulamanın ilk iki gününde tam 28 bin 538 kişi, ücretsiz toplu ulaşım desteğinden yararlandı.

 

EGO Genel Müdürlüğü verilerine göre, 1–2 Şubat 2026 tarihleri arasında Sosyal Abonman kapsamında yapılan binişlerin; 21 bin 152’si EGO otobüslerinde, 4 bin 964’ü metro hatlarında, 1143’ü ANKARAY’da ve 1279’u ise Başkentray hatlarında gerçekleşti.

 

UYGULAMA YENİ OTOBÜSLERLE GENİŞLETİLECEK

Sosyal Abonman uygulamasıyla; Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden sosyal yardım alan ve kişiselleştirilmiş EGO kartına sahip 18–65 yaş arası vatandaşlara aylık 60 ücretsiz biniş hakkı tanımlanıyor. İlk binişten sonra 75 dakika içerisinde yapılacak ikinci biniş de ücretsiz oluyor.

Uygulama, toplu ulaşım filosuna yeni otobüslerin dâhil edilmesiyle birlikte peyderpey genişletilecek.

Yerel Haberler YKS’de kimlik engeline geçit verilmedi

Yerel Haberler AK Parti’den 12. Yargı Paketi: 30 maddelik teklif TBMM’ye sunuldu

Yerel Haberler Başkan Taşkın’dan Prof. Dr. Sezai Yılmaz’a ziyaret

Yerel Haberler AKK toplumsal şiddete yönelik düzenlenen panele ev sahipliği yaptı

Yerel Haberler Giresun’da film kaplı dolmuşlara denetim

Yerel Haberler Nüfus ve Vatandaşlık İşleri’nden ehliyet sahiplerine önemli uyarı

Yerel Haberler İki haftalık uyuşturucu operasyonlarında binlerce şüpheliye işlem

Yerel Haberler Ankara Üniversitesi Rektörü, Beypazarı Meslek Yüksekokulu’nu ziyaret etti

Yerel Haberler Dünya Kupası’nda yeni gün heyecanı: 5 kritik mücadele oynanacak

Yerel Haberler Elazığ’da köy camisine saldıran şahıs Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’ne sevk edildi

Yasal Uyarı : Kaynak gösterilerek dahi abone olmadan kısmen veya tamamen kullanılamaz... Birlik Haber Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır - 2021