Yerel Haberler - 28.01.2026 - 11:36
ANKARA – BHA
Rus haber ajansı Tass’a konuşan Zaharova, tankerin mürettebatında yer alan Rus denizcilerin durumuna ilişkin, “İki Rus denizci serbest bırakıldı ve Rusya’ya dönüyor” ifadelerini kullandı.
ABD tarafından el konulan petrol tankerinin, daha önce “Bella 1” adıyla faaliyet gösterdiği ve 2024 yılından bu yana “yasa dışı petrol taşımacılığı” gerekçesiyle ABD yaptırımlarına tabi tutulduğu bildirildi.
Son dönemde Venezuela yönünde ilerlediği sırada ABD Sahil Güvenliği tarafından takibe alınan tanker, Atlantik Okyanusu’nda ABD ablukasından kaçmaya çalışmıştı. Aralık 2025’te ABD’nin gemiye çıkma girişimi başarısız olurken, mürettebat geminin yan tarafına Rus bayrağı çizmiş, geminin adını “Marinera”, tescilini ise Rusya olarak değiştirmişti.
ABD Avrupa Komutanlığı, 7 Ocak’ta Kuzey Atlantik’te söz konusu petrol tankerine el koydu. Bunun üzerine Rusya Dışişleri Bakanlığı, ABD’ye uluslararası deniz hukukuna uyma çağrısında bulunarak, Rusya tescilli gemiye yönelik “yasa dışı eylemlere” son verilmesini ve mürettebattaki Rus vatandaşlarının serbest bırakılmasını talep etmişti.
Yerel Haberler İstanbul’da iki ilçede planlı su kesintisi uygulanacak
Yerel Haberler Miras tartışması kanlı bitti: Kadına bıçaklı saldırı
Yerel Haberler İran’dan Lübnan açıklaması: Barış sürecinde önemli adım
Yerel Haberler Gazze’de can kaybı 73 bin 35’e ulaştı
Yerel Haberler AJet’ten Babalar Günü’ne özel yüzde 30 indirim
Yerel Haberler Battalgazi Belediyesi’nden esnafa temiz çalışma ortamı
Yerel Haberler Fenerbahçe’de Muriqi dönemi yeniden başladı
Yasal Uyarı : Kaynak gösterilerek dahi abone olmadan kısmen veya tamamen kullanılamaz... Birlik Haber Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır - 2021