Hastanelerde yeni dönem: Planlı sezaryen yasaklandı

Sağlık - 20.04.2025 - 15:05

Sağlık Bakanlığı, normal doğumu teşvik etmek amacıyla özel sağlık kuruluşlarında planlı sezaryen doğumlarını yasakladı. Yeni düzenlemelerle tıp merkezlerinde doğum ünitesi kurulması zorunlu hale gelirken, sağlık hizmetlerinde elektronik kayıt ve denetim uygulamaları artırılacak.

Sağlık Bakanlığı, normal doğumu teşvik etmek amacıyla önemli bir değişikliğe imza attı. Yeni düzenlemelere göre, özel sağlık kuruluşlarında tıbbi zorunluluk bulunmayan planlı sezaryen doğumlarına artık izin verilmeyecek.

Sağlık Bakanlığı, “Sağlıklı Türkiye Yüzyılı” programı çerçevesinde Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik’i güncelleyerek önemli standartlar getirdi. Resmi Gazete’de yayımlanan yeni yönetmelikle, tıp merkezlerinden polikliniklere kadar tüm özel sağlık kuruluşlarında sağlık hizmetleri konusunda köklü değişiklikler yapıldı.

Özellikle, tıp merkezlerinde planlı sezaryen doğumlarına yasak getirildi. Normal doğumun teşvik edilmesi adına doğum ünitesinin kurulması zorunlu hale geldi.

Elektronik kayıt ve bildirim zorunluluğu

Ameliyathanesi bulunmayan tıp merkezlerinde doğum ünitesi kurulmasına izin verilmeyecek. Doğum ünitesi, hastaların giriş çıkışlarının kontrol edilebileceği, genel sirkülasyondan uzak ve ameliyathaneye kolayca ulaşılabilen bir konumda yer alacak. Ayrıca, doğum salonunun en az 16 metrekare olması gerekecek.

Yeni düzenlemeyle birlikte, sağlık kayıtlarının elektronik ortamda tutulması ve gerekli bildirimlerin yapılması zorunlu hale getirilecek.

Tıbbi uygulamalar denetlenecek

Tıbbi tedavi uygulamalarının bilimsel standartlara uygunluğunun değerlendirilmesi amacıyla, tıbbi endikasyon ve uygulama denetimleri yapılacak.

Acil ünitesi ve cerrahi müdahale birimi kurulması şartı

24 saat kesintisiz hizmet veren ve uzman tabip kadro sayısı 10 ve üzeri olan tıp merkezlerinde acil ünitesi ve cerrahi müdahale birimi kurulabilecek. Ancak cerrahi müdahalelerin, ikinci bir müdahale gerektirmemesi gerektiği vurgulandı.

İzin belgesi ve gerekli standartlar

Tüm sağlık kuruluşları, belirli standartları karşılayarak uygulama izin belgesi almak zorunda olacak. Ayrıca, tıp merkezlerinde birleştirilen poliklinik sayısının iki ve üzeri olması durumunda, bu merkezler tıp merkezi olarak faaliyet gösterebilecek.

Muayenehanelerde ise tıbbi uygulamalar, çağdaş tıp kurallarına uygun olacak şekilde gerçekleştirilecek. Tıp merkezlerinde sunulacak tıbbi laboratuvar, radyoloji, radyasyon onkolojisi ve nükleer tıp hizmetleri için gerekli izin belgelerinin alınması gerekecek.

Sağlık Kaymakam’dan yeni emniyet müdürüne ziyaret

Sağlık Yeşilyurt’ta 5 bin 970 öğrenciye sıfır atık eğitimi

Sağlık Çevrefest, Güdül’de ilgi gördü

Sağlık Ankara merkezli terör operasyonunda 209 şüpheli gözaltına alındı

Sağlık İspanyol Basını Çorum’u yazdı

Sağlık Hanımınçiftliği’nde vatandaşlardan başkanlara doğrudan talep

Sağlık Gastronominin Oscar’ı bir kez daha BAÜN’e

Sağlık Kars’ta hayvancılığa güç katacak proje

Sağlık MTÜ Tıp Fakültesi ilk mezunlarını verdi

Sağlık Meteoroloji’den Güneydoğu Anadolu için toz taşınımı uyarısı

Yasal Uyarı : Kaynak gösterilerek dahi abone olmadan kısmen veya tamamen kullanılamaz... Birlik Haber Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır - 2021