Aksaray’da Bağımlılıkla Mücadele Çalıştayı Yapıldı

Ana Manşet - 27.04.2022 - 16:13

Aksaray İl Sağlık Müdürlüğünün koordinasyonunu yaptığı çalıştaya çeşitli Pozitif Psikoterapi Der. Psiko Sosyal Destek Der. Uyuşturucu ile Mücadele ve Eğitim Der. Aksaray Barosu İl sağlık Müdürlüğünden Psikologlar sosyal hizmet uzmanları Psikososyal destek görevlileri ve idareciler katılır iken Aksaray Üniversitesi Emniyet Müdürlüğü Müftülük İl Milli Eğitim Müdürlüğü İşkur İl müdürlüğü Adli tıp müdürlüğü Aile Sosyal politikalar il Müdürlüğü Jandarma komutanlığı İl göç idaresi il müdürlüğü temsilcileri katıldı. Çalıştayda Uyuşturucu madde alkol tütün ve teknoloji bağımlılığı konuları üzerine görüşlerine başvurulan katılımcılara “Ben olsam” ne yapardım sorusu üzerine bütün temsilciler görüşlerini fikirlerini beyan ettiler. Konu ile ilgili görüşüne başvurduğumuz Uyuşturucu ile Mücadele ve Eğitim Derneği Başkanı Birol Metin başarılı bir çalıştay olduğunu ifade etti. Her kurum ve Stk kendisi açısından değerlendirme yaptı her kurumun ve stk nın fikirleri ve düşünceleri bizlere farklı bir pencere açtı. Biz Uyuşturucu ile Mücadele ve Eğitim Derneği olarak benzer bir çalışmayı yaklaşık bir ay önce kendi bünyemizde yapmıştık oradan çıkan sonuç raporunu bu çalıştaya katılan tüm temsilcilere aktardık. Uyuşturucu bağımlılığı ile mücadele için valilik bünyesinde kurulacak bir merkezin oluşturulması bu merkeze bağlı Emniyet, Sağlık, Eğitim, Aile sosyal, Gençlik ve spor gibi alt şubelerinin oluşturulması. Tedavi edici sağlık hizmetlerinin geliştirilmesi Uyuşturucu maddeye ulaşımın zorlaştırılması konusunda yasal tedbirlerin sıkılaştırılması, Risk grubundaki çocuklar için maddeden uzak tutmak amaçlı temiz alanların çoğaltılması Aile birliğinin korunması ve aile içi iletişimin önemi Ergenlerin aile ile daha fazla vakit geçirmesi için çalışmalar yapılması. Gibi fikirlerimiz genel olarak katılımcıların da katıldığı ve hem fikir olduğu konulardı. Bu tip çalıştayların daha sık düzenlenmesi ve buralardan çıkan sonuçların devletimiz tarafından uygulanması şu anda terörizm den daha tehlikeli bir boyutta olan madde bağımlılığını azaltmaya yardımcı olacaktır. Bu konuda emek veren herkese teşekkür ederiz. Bu çalıştayın koordinasyonunu yapan İl Sağlık Müdürlüğümüze ayrıca teşekkür ederiz. Temennimiz ve uğraşımız gençlerimizi bu kirli tuzaktan uzak tutmaktır dedi.

Ana Manşet Eskader’in düzenlediği “Babıabi Sohbetleri” Programında, D. Mehmet Doğan konuşuldu

Ana Manşet Meteoroloji’den çifte uyarı: Sağanak yağış ve kuvvetli rüzgara dikkat

Ana Manşet Haziran ayı doğum yardımı ödemeleri annelerin hesaplarına geçti

Ana Manşet Burdur lisesi mezuniyet töreninde Japon esintisi

Ana Manşet Dünya Kupası’nda tarihi rekor: Tribünlerde 3,6 milyon seyirci

Ana Manşet Beşiktaş GAİN’e EuroLeague daveti

Ana Manşet “Kağılcık Ekolojik Teke Obası” törenle hizmete açıldı

Ana Manşet Şile Belediyesi soruşturmasında 16 şüpheli gözaltına alındı

Ana Manşet Antalya’da orman işçilerine MYK sınavı yapıldı

Ana Manşet Ekmek meselesi ATSO gündeminde

Yasal Uyarı : Kaynak gösterilerek dahi abone olmadan kısmen veya tamamen kullanılamaz... Birlik Haber Gazetesi - Tüm Hakları Saklıdır - 2021